tirsdag 14. april 2009

I Beograd - igjen

Da var Synne og Kristine sin store reportasjereise begynt! Vi er journaliststudenter, og skal skrive bacheloroppgave om serbiske flyktninger.
Hvor lenge vi blir vet vi ikke, men vi vet at reiseruta vår blir sånn omentrent på dette vis:

Beograd - Kraljevo - Sarajevo - Banja Luca - Zagreb - Vodiche

Vi landet i Beograd i går halv seks. Yr sa regn, men i Beograd ble vi møtt av den rødeste solnedgang.
Nå regner det igjen. Vi bor på Green Studio Hostel (http://www.greenstudiohostel.com/) samme plass som sist. Jeg elsker dette hostellet. Ikke at jeg har bodd på så veldig mange hosteller før, men jeg bare elsker det. Stemninga er avslappa, folk fra alle mulige land i verden smiler og hilser, man prater lett med hvem det måtte være og føler seg nesten som hjemme. Ganke rart, men trivelig.
Hvis det er som dette på andre hosteller rundtomrking, kan jeg ikke annet enn å glede meg.
Da gjør det ikke så mye at senga er hard og rommet, der jeg og Synne sover sammen med fem andre, er varmt og klamt, eller at dusjen og doet ikke er mer enn helt OK.

I går gikk vi ut og spiste nesten med det samme vi kom, selv om vi ikke akkurat var nydusja. Og for en resturant vi fant! Her var serbisk mat, gamle malerier som dekte alle veggene og gjøglere som spilte opp. Kjempekoselig. Det ble ikke verre av at det var noen sveitsiske (fikk vi etterhvert greie på, etter å lenge ha trodd de var fra Tyskland) folk som inviterte oss til sitt bord, og etterpå ut for å ta ei øl.

Nå romler magen, og etter å ha gjort noe med det bærer det avgårde til ambassaden for litt bakgrunnsinformasjon.

'Cao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar