onsdag 2. september 2009

Rosa piller = hurra!

1. september 2009, 20.48

Jeg føler meg flott. Takk til piller, dusj og middag. Det er på tide å få hodet tilbake til virkeligheten.

Tenk, jeg er faktisk i Kenya! Jeg har vært her over ei uke. Fantastisk. Det gikk nettopp opp for meg at det bare er ei og ei halv uke til jeg forlater, med kurs mot Nicaragua. Skummelt! Men mest fint. Heldigvis har jeg Kaja med i bagasjen! Og hun har meg.

Akkurat nå misunner jeg pittelittegrann de som skal holde seg i Afrika. Latin- Amerika. Så langt unna, så forskjellig! Vi må liksom stille hjernen, sjela og kroppen inn på nytt enda en gang. Lære oss skikker, språk, kultur. Samtidig er jeg kjempeglad for akkurat det. For mest av alt blir det HURRA å komme til et nytt land, en ny verdensdel. Jeg ELSKER å reise. Og jeg har så mye å glede meg til!


Jeg gleder meg til

- å spise mye god mat
- å reise rundt til steder jeg aldri har vært
- Mer safari her i Kenya
- å være mye i sola
- å besøke skoler og møte mange søte unger
- å ta mange bra bilder!
- å dykke
- å bli brun!
- mer Afrika generelt (maten, musikken, folkene, kulturen)
- å bo på hostell igjen
- å dra på båtturer i Nicaragua (håpe!)
- å se så mye fin natur
- å lære spansk
- den avslappa ”Jamaica style”- kulturen på østkysten i Nicaragua
- å prøve å lære å surfe
- mange, mange blogginnlegg
- å redigere lyd
- å bli godt kjent med Kaja!
- å lese bøker
- å skrive reportasjer
- å høre fra folk der hjemme i Norge
- å se fantastiske solnedganger
- å gå i sommerklær
- deilig fersk frukt
- å få global forståelse (dobbel betydning, Ha.Ha)
- å ta med meg vaner og skikker fra kenyansk og nicaraguansk kultur
- å kjøpe fine ting
- å ta bilder under vann
- å få venner fra Verden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar