fredag 23. juli 2010

Australia. Australien. Down Under.


Månen er rett opp på himmelen. Du er hvemsomhelsts «darl» eller «love». Alle ser ut som om de spiller i Home and Away. Det blir mørkt klokka halv seks. Du må se til høyre før du krysser veien. Husleia betales hver uke. Alle vet hva Gluten Free betyr. Sola står opp i vest og går ned i øst. Du kan dusje maks fire minutter. Det er vinter om sommeren og vinteren er sommer. Det er hai i elva. Vin er billigere enn vann. Internett er dyrt. Thanks mate!


Jeg bor i Australia. Her har jeg slått meg ned. Det er egentlig ganske OK. Jeg bor i en toroms med Synne fra Valdres og Lisa fra Köln. Vi har to bad, to sofaer, kjøkkenbord for seks, basseng og balkong med river view. Alt dette og mer for 2860 NOK i måneden. Som sagt, ganske OK.


Jeg har bodd i Australia i sju dager. Ei uke. Fredag til fredag. Dette har jeg gjort:

  • Bodd på hostell
  • Fått en ny venn, eller fem
  • Reist en time med buss for å kjøpe mobilt bredbånd
  • Vært på boligjakt
  • Flyttet inn i Penensular Drive
  • Gått til stranda en, to, tre, fire ganger
  • Fått nytt nummer: 0410 ...
  • Fått australsk bankkonto
  • Kjøpt glutenfritt
  • Tatt buss nummer 707 og 709
  • Snakket engelsk (og nongelsk)

Dette har jeg ikke gjort:

  • Badet
  • Surfet
  • Solt meg
  • Studert


I nær framtid kommer det mer om dette. Følg med!


2 kommentarer:

  1. Åh, e så misunneli :O Men unna dæ d også :) Kos dæ masse down under! Gleda mæ allerede te å hør masse koslie historie når du kommer hjem! Love you <3 Ta vare på dæ sjøl der nede! *streng i øyan*

    Klem fra KinePetrine

    SvarSlett
  2. Mhhhhmmmm. Jeg føler det! HURRA!! Thanks mate for the bloginnlegg.

    SvarSlett