lørdag 5. desember 2009

Norge venter

Foto: Ole Øystein Lindebø (pappa)

Det er fem dager til. Jeg hopper av spenning. Og prøver å forberede meg på hjemkomstkultursjokket alle snakker om. Dette har jeg tenkt blir rart (og kanskje fint) når jeg kommer til Norge:

- Å dusje barføttes
- Å gå med jakke
- Å fryse
- Dyne
- Dongeribukse
- Sko på føttene
- Å ha på votter
- Norske stemmer
- Å spise brød
- At ting koster mer enn ti kroner
- Norske penger
- Å ikke være svett om natta
- Å dusje i varmt vann
- Å ha mer enn fire skjørt, ei bukse, en shorts, en tights, to kjoler og sju topper å kle på meg
- At ingen hilser på gata
- Mørket
- Å handle mat
- Snø
- Matt hud
- Å måtte møte presis
- Bleike folk
- Blonde folk
- Å vite hva som skjer
- Ha håret løst
- At menn ikke roper etter meg
- Å være en i mengden
- Skjerf
- Å bestemme selv hva jeg vil spise
- Å la mat ligge åpnet – da kommer det jo maur!

3 kommentarer:

  1. .... og vi gleder oss til du kommer hjem!

    Hilsen

    Alle i Lyngveien 8

    SvarSlett
  2. Hei TUPPA, gled oss t å helse på deg når du kjem heim. G.I.D, klæm fra oss øvst på Hauen;=)))

    SvarSlett