tirsdag 25. august 2009

Jambo Kenya!

Afrika. Jeg tenker: sol (mye sol!) tørt, varmt, kjole, solbriller, svett, klamt. Så feil kan man ta.

Vi kom til Nairobi søndags kveld. Det var mørkt, naturlig nok, men tanzanianerne hadde på seg votter og lue og syns det var kaldt! Jeg lo litt inni meg. Kaldt nei!? Vi er jo i Afrika!

Men det er virkelig kaldt her. Faktisk. Kanskje ikke så rart, siden Nairobi ligger nesten 2000 meter over havet. Da jeg trakk fra gardinene i går morrest var det tjukk tåke som hilste meg på utsida. Jeg angrer på at jeg ikke tok med dongeribukse, converse og en varm genser. Men jeg har kommet over den verste overraskelsen (og litt skuffelse). For det er virkelig fint her.

Vi bor på et konferanse- og overnattingssenter i Limuru, ca en time utenfor Nairobi. Hvite hytter, palmer, fugler, stier, blomster, busker, Afrika.

Jeg skal være her i tre uker på forberedelseskurs. Vi er 15 fra Norge, og i tillegg er det folk fra Madagaskar, Kenya, Tanzania og Armenia. Etter kurset setter jeg og Kaja oss på flyet til Nicaragua. Eller det vil si: Nairobi - London, London, Miami, Miami – Managua. Gleder meg ikke mye til flyturen. Men Nicaragua! HURRA!

Kenya er også Hurra! Lukta, husene, naturen og folkene minner meg mye om Sør- Afrika. Deilig. Bare mye kaldere.

Kwa heri!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar